maandag 19 april 2010

Danielle

lieve Daan

begin vorige jaar werden we allebij 30
ik in april en jij 2 weken later in mei
het zou ons jaar worden
hoe anders kunnen dingen lopen als je ze verwacht

ongeveel 10 jaar geleden leerde wij elkaar kennen in de kroeg via je broer
we hadden gelijk een klick en wisselde telefoonnummers uit
sinds dien belde we veel en lang en zagen we elkaar in de kroeg
toen we ouder werden zagen we elkaar minder maar we belden heel heel veel
heerlijk slap ouwe hoeren en lachen om dingen die alleen jij en ik grappig vonden

samen naar de opendag van feyenoord helemaal leuk alleen had jij stres omdat je een kastje voor je suiker bij je had en dat vond je helemaal niks
maar we hebben heel veel lol gehad die dag
jij kon je zo heerlijk ergeren aan een stel van die meiden die een stukje verder zaten

samen naar de training van feyenoord fototoesel mee want ik wilde natuurlijk een foto van elmander
maar jij zag een leuke jongen dus ik moest op de foto zo dat we ongemerkt die jongen op de foto konden zetten
een paar dagen later lag er bij mij een grote enverloppe in de brieven bus
het was een colage met foto's van elmander en allemaal berichtjes er bij geschreven
die had jij voor me gemaakt

helaas lag je regelmatig in het ziekenhuis en dan belde je me om ff lekker te mopperen over de verpleging en het eten wat je niet lekker vond
uitgedroogde boterhammen met vieze comijnen kaas
wat kon je daar over mopperen en vervolgens lagen we weer helemaal in een deuk

het was een keer met oud en nieuw dat je afspraak niet door ging en o wat had je het daar slecht van naar je zin
dus ik even met jan over leggen en toen gevraagd of je het misschien leuk vond om bij ons oud en nieuw te komen vieren
je vond het geweldig en was zo blij dat je de halve alberthein leeg gekocht had en alle lekkere dingen mee naar ons genomen had
daar wij ook al lekkere dingen in huis hadden kwamen we die avond zeker geen lekkers te kort

met mijn verjaardag kreeg ik kaartes voor Xander de buisone van je daar zijn we samen heen geweest het was echt heel leuk en we zongen alles zo hard we konden mee
ik mocht natuurlijk geen drankjes van je betalen want het was voor mijn verjaardag dus dat deed jij
een tijdje later kreeg ik ook de cd van je

een verjaardag later kreeg ik een high thea van je
maar omdat ik zwanger was van fabio en me niet zo goed voelde zouden we daar even mee wachten
maar toen fabio geboren was werd jan ziek dus toen konden we weer niet
uit eindelijk heeft het volgens mij nog ruim een jaar geduurd voor dat we geweest zijn
en weer een hoop lol
ik zag overal bekenden nederlanders en jij niet dus volgens mij dacht jij dat ik gek aan het worden was

samen bij mij in de achertuin in de zon op de schommelbank heerlijk vond je het en haalde dat ook regelmatig aan


en toen het jaar dat we 30 werden
jij liet je op nemen en zou helemaal voor je suiker gaan
toen ik je op kwam zoeken was je zo verdrietig
gelukkig werd je langzaam weer vrolijker en belde we weer uuren
jij kon heerlijk vertellen over alle "gekken" die om je heen zaten
en wat was ik trots op je dat je zo door zetten
maar langzaam bij beetje ging je steeds een beetje verder achteruit
vaker en vaker werdt je ziek
je wilde dit eigenlijk niet laten weten
meid wat moet je het zwaar gehad hebben
zelfs de laatste weken we kwamen in het ziekenhuis waar je gelukkig een kamer met je moeder mocht delen ik wist dat je dat heerlijk vond want je ouders en je broer zijn en waren alles voor je
aan hoe je er uit zag, zag je gewoon dat het helemaal niet goed ging maar aan je praatjes merkte je niets
wij waren er en joris en we hebben een heerlijk middag gehad
jij laade je helemaal op en gaf alles wat je had
je ogen straalde en je had praatjes voor 10
ik heb je daarna nog 2 keer gesproken en aan de telefoon klok je nog steeds als de oude daantje maar je lichaam was op je kon niet meer
meid wat ben ik trots op je
je hebt zo gevochten
en nu heb je rust
ik ga je heel heel heel erg missen
liefs an

1 opmerking:

  1. Wat een bijzondere vriendschap !!!
    Sterkte met het verlies van zo'n lieve vriendin.
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen