woensdag 14 april 2010

zwemles

daar gingen we dan vorig jaar april naar dinja haar eerste zwemles
daar dinja altijd heel voorzichtig is en dingen vaak eng vind ging ik met het idee naar zwemles van dit wordt een meer jaren plan
nou daar ging ze heel dapper stapte ze het water in en probeerde gelijk goed mee te doen
de eerste opdracht moesten ze op een drijvende sluf gaan zitten en dan door het water springen
dus ook dinja tot overmaat van ramp vloog de slang weg en dinja schoot onder water
gelijk paniek bij haar natuurlijk en mijn moeder hart brak
ik dacht nou is het gelijk klaar nu durft ze niet meer
maar dinja zetten door en snel mocht ze door naar het volgende bad
en voor ik het wist mocht ze ook daarna naar het volgende bad
het ging allemaal heel snel en goed tot bad 3 toen vond ze het wel heel eng worden
en bleef dicht bij de kant zwemmen
tot ze een keer een stuk van de kant ging ze sprong dapper het water in maar raakt volledig in paniek
zo erg zelfs dat de badmeester met kleding en al het water in sprong om haar te redden
toen dacht ik weder om dit is nu echt over
maar tot mijn verbazing pakte ze zich zelf weer op en na 2 weken mocht ze door naar bad 4
van bad 4 naar bad 5 was ook zo gedaan
en nu mag ze afzwemmen
het leuke was dat ze het zelf helemaal niet verwacht had omdat ze de borstcrawl nog niet onder controle had maar zelfs dat gaat nu heel goed
dus volgende week mag ze afzwemmen
wat ben ik trots op haar mijn kleine angst haas die toen ze klein was bijna je keel dicht kneep als je met haar het zwembad in ging heeft het gewoon gepresteerd om in een jaar af te mogen zwemmen!
dus na het af zwemmen gaan we door voor B en ze heeft er zin in!!! en ik ook
want hoe geweldig is het om je kind steeds meer voor uitgang te zien boeken

Geen opmerkingen:

Een reactie posten